Marketingpower met thema's

Niet iedereen die Nederland bezoekt kent de provincie Noord-Brabant en dus ons mooie aanbod. Om vooral de internationale bezoeker te verleiden een bezoek aan Brabant te brengen, werken we in onze marketingstrategie met thema's. Hiermee zetten we Brabants iconen in de spotlights.

  • Aansprekende iconen zorgen voor free publicity: Brabant wordt zichtbaar 
  • Thema's zorgen voor sense of urgency: kom nu naar Brabant
  • Impuls voor productontwikkeling en arrangementvorming: Brabant biedt een unieke beleving

Van Mondriaan tot Dutch Design 2017

In 2017 is het 100 jaar geleden dat de Nederlandse kunststroming De Stijl werd opgericht. Om dit te vieren vinden er in 2017 door heel Nederland tal van inspireerde evenementen en tentoonstellingen plaats. Lees hoe je mee kunt doen op deze pagina. 

We Are Food

Met het themajaar We Are Food vragen we meer aandacht voor heerlijk, eerlijk en vindingrijk eten. Niet alleen leuk, maar broodnodig. Zodat we óók in de toekomst kunnen blijven genieten van de waarden van ons voedsel. Zodat we tijdig de omslag maken van massaproductie naar een duurzame aanpak waarbij mens, dier en omgeving in balans zijn.

Omarm jij de waarden van We Are Food? En heb je interesse om als partner onderdeel uit te maken van dit themajaar? Lees meer op www.wearefood.nl

Crossroads

Tijdens de Tweede Wereldoorlog was Noord-Brabant een (inter)nationaal toneel waar mensen uit de rest van Nederland, maar ook uit andere landen, terecht kwamen. Dit was de plek waar levenspaden van mensen elkaar kruisten. Crossroads gaat om het vertellen van deze menselijke verhalen over kruis- of keerpunten tijdens de Tweede Wereldoorlog in Noord-Brabant.

Ben je geïnteresseerd in Crossroads 40|45 en wil je op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief of volg ons via Facebook & Twitter

Vincent van Gogh

In 2015 is het 125 geleden dat Vincent van Gogh stierf. Het verhaal van Van Gogh begon hier in Brabant, waar hij werd geboren en opgroeide. Logisch dus, dat Brabant in 2015 bol stond van activiteiten rondom Van Gogh. En er wordt door Van Gogh Brabant nog steeds volop campagne gevoerd om zowel het nationale als internationale bezoek naar onze provincie te bevorderen, bijvoorbeeld door buitenlandse touroperators te benaderen. Lees meer www.vangoghbrabant.com.

 

Jheronimus Bosch

Jheronimus Bosch leefde in 's-Hertogenbosch ten tijde van de Middeleeuwen (±1450-1516). Nu hangt het werk van deze kunstenaar in gerenommeerde musea over de hele wereld, waar het bezoekers, kunstenaars en wetenschappers inspireert. In 2016 werden veel van deze kunstwerken eenmalig, samen in ’s-Hertogenbosch geëxposeerd. Dat zette Brabant op de internationale kaart. Nu is het aan ons om die bezoeker langer in Brabant vast te houden. Lees meer op www.bosch500.nl

Aan de slag!

  1. Bekijk de verhaallijn van het thema.
  2. Ontwikkel een product dat aansluit bij deze verhaallijn (bekijk voorbeelden van andere ondernemers: Van Gogh Brabant en Jheronimus Bosch). 
  3. Jouw aanbod onderscheiden van anderen? Zorg dat het uitblinkt in gastvrijheid en innovatie! 
  4. Bereid je voor op buitenlandse markt. Is jouw website al meertalig? 
  5. Maak je aanbod nog krachtiger: maak aansprekende arrangementen samen met Brabantse collega's. 
  6. Presenteer jouw aanbod op www.visitbrabant.com

Vragen?

Kijk hier voor een overzicht van veelgestelde vragen.