Traveltrade en pers

Behalve het direct bewerken van de individuele toerist met campagnes, kent de toeristische sector nog twee andere belangrijke doelgroepen die VisitBrabant actief bewerkt om zo het vizier op Brabant te krijgen: de internationale pers, maar vooral ook de internationale traveltrade-markt. 

VisitBrabant onderneemt allerlei marketing- en salesactiviteiten richting de internationale traveltrade-markt. We beheren circa 400 traveltrade-relaties: touroperators, cultuurverenigingen, riviercruisemaatschappijen, etc. We sturen hen informatie over Brabant, we ontmoeten ze tijdens beurzen in heel Europa en nodigen ze uit om Brabant met eigen ogen te zien. Doel is dat ze het aanbod van Brabant opnemen in hun programma of tenminste in hun communicatie naar hun achterban, de internationale toerist. 

Er is tevens een groot internationaal toeristisch persnetwerk wat we continu voeden. We nodigen journalisten uit om het moois van Brabant te beleven en daarover te schrijven. We presenteren de iconen van Brabant, maar steeds weten we iets meer van Brabant te laten zien. Zo hebben we Brabant al gepresenteerd in onder meer The National Geographic, The New York Times, in grote Spaanse en Italiaanse media. En we zijn zelfs een item geweest in een Russisch reisprogramma, met meer dan 15 miljoen kijkers. 

Kijk hier voor meer informatie over onze traveltrade-inspanningen en volg ons via @BrabantTrade

Voor ondernemers die graag hun aanbod in de internationale etalage willen zetten, biedt VisitBrabant allerlei mogelijkheden. Wil je meer weten over onze TradePakketten? Neem dan contact met ons op

Trade information pack Brabant

Naar de tradepagina

Contact